Кошик
1012 відгуків
+380 (67) 950-55-55
+380 (93) 953-55-55
+380 (95) 724-00-06
+380 (56) 798-45-75
УКРВАГИ
Кошик

Що таке вагонні ваги? Особливості застосування

Що таке вагонні ваги? Особливості застосування

Що таке вагонні ваги? Особливості застосування

Залізничні або вагонні ваги, за 100 з гаком років існування були представлені в різних варіантах технічного виконання. Є механічні (важільні), гідравлічні, пневматичні, електромеханічні і т. д. В даний час все більшу увагу управлінь залізниць привертають до себе електронні ваги з тензометричним способом зважування.

Технологія отримала велике поширення завдяки точності результатів, можливості для автоматизації та інтеграції ваг в загальну систему контролю роботи залізничного транспорту. Так, на деяких нових сортувальних станціях ж/д ваги використовуються поряд з механізмом автокерування стрілками і уповільнювачами, інноваційними засобами зв'язку та іншим обладнанням для підвищення швидкості сортування вагонів.

Більше про те, що таке залізничні ваги і які вони бувають – читайте далі в експертному статті Укр Ваги.

Визначення

У цій статті ми розглядаємо електронне ваговимірювальне обладнання, яке повсюдно застосовується для визначення маси ж/д транспорту:

  • вагонів і напіввагонів;
  • цистерн;
  • думпкарів;
  • хоперів;
  • платформ;
  • рефрижераторів;
  • вагони бункерного типу різної конфігурації і довжини.

За допомогою таких ваг визначають вага залізничних вагонів з сипким, рідким або штучним вантажем під час завантажувально-розвантажувальних робіт. Також наявність подібного обладнання корисно і у вирішенні інших завдань.

В цілому в Україні залізничні вагонні ваги використовують:

  1. Комерційними компаніями та складськими підприємствами, де є власні ж/д лінії для контролю ваги продукції, що відвантажується, або надходить на об'єкт.
  2. У підрозділах "Укрзалізниці";
  3. У гірничодобувної і вугільної промисловості. Тут вагонні ваги потрібні для зважування вагонеток з добувається сировиною.

Конструкція вагонних ваг

Розглянемо пристрій вагонних ваг електронного типу. Вони представлені комплексом обладнання, до складу якого входить вантажоприймальна платформа, комплект тензодатчиків, короби, що з'єднує елементи і електронний пристрій, кабелі та електронного пристрою керування, розміщеного на майданчику оператора.

Датчики захищені герметичним корпусом, використовуються при температурі від -30 до +40, а також під водою. Різні моделі вагового обладнання передбачають монтаж датчиків як на рейки, так і на шпали.

Найбільш універсальне опис принципу дії вагонних ваг різних типів виглядає наступним чином. Вантажоприймальна платформа складається з 2-х або 4-х вимірювальних рейок, які встановлюються на залізобетонному покритті. А ж/б покриття, в свою чергу, монтується на насип ж/д шляху. Навантаження від проїжджаючого за нього вагона передається на тензорезистори, які трансформують зусилля электросигнал, пропорційна його масі.

Отримані сигнали надходять у блок обробки даних, де генерується інформація в цілому по елементу складу. Результати ваговимірювального заходи відображаються на моніторі блоку даних і виводяться на друкуючі пристрої.

Типи вагонних ваг в залежності від режиму зважування

В залежності від режиму зважування, розглядають такі типи вагонних ваг, як:

  • Динамічні;
  • Статичні;
  • Об'єднані.

Розглянемо їх окремо.

Динамічні вагонні ваги

Динамічні спеціально розроблені для визначення ваги залізничних вагонів у русі без їх розчеплення. При цьому ваги фіксують масу кожного елемента складу, після чого вони сумуються і вираховується загальна вага. Такий спосіб вимірювання деяким чином знижує точність результатів, проте при цьому проходження складу через пункт вагового контролю значно прискорюється.

В Україні ваги вагонні для зважування в русі отримали широке поширення на промпідприємствах і логістичних вузлах з інтенсивним транспортним навантаженням для технологічного обліку комерційного вантажу.

Статичні моделі

З їх допомогою можна зважувати вагони тільки в нерухомому стані (з расцепкой або без). Таке навантажувальне положення дає максимальну точність результатів, на які не впливають сторонні фактори. Такі, як перерозподіл осьових навантажень або прискорення складу. Однак для проходження складу через пункт вагового контролю потрібно на порядок більше часу, ніж у випадку з динамічними вагами.

Таким чином, ваги вагонні для статичного зважування застосовні при проведенні комерційного обліку при помірному трафіку.

Об'єднані

Такие весы могут проводить взвешивание как в движении состава, так и в его неподвижном состоянии. Они сочетают в себе высокую точность с и небольшие времязатраты на маневровые работы.

Виды весов в зависимости от способа взвешивания

Также ж/д весы разделяются по способу взвешивания на:

  1. Повагонные – самые точные и дорогие. Рекомендуются для коммерческой деятельности.
  2. Потележные, которые взвешивают вагон в два этапа. Тележки заезжают на платформу приема груза по очереди, после чего высчитывается масса целого вагона. Такие весы дешевле в покупке и обслуживании.
  3. Для поосного взвешивания – самого простого способа определения веса груза на железной дороге, который дает возможность определить весовые габариты вагона и состава без расцепки. К сожалению, работоспособность современных весов такого типа сильно зависит от воздействия внешних факторов, потому используется редко.

Типы весов в зависимости от конструкции датчиков

В отличие от процесса промышленного взвешивания, на железной дороге установка вагонных весов требует “участия” рельсов, шпал, платформы. Здесь есть 3 варианта:

  • датчик-шпала – блок с тензодатчиками укладывается на весовые опоры.
  • датчик-рельс – отрезок рельс трансформируют в силовой датчик на опорах.
  • платформа – отрезок путей удаляют, на это место устанавливают грузоприемную платформу с рельсами. Такая технология применяется для производства как повагонных, так и подтележечных весов.

В первых двух случаях состав может двигаться со скоростью до 60 км/ч. В последнем вагон можно взвешивать как в движении, так и в неподвижном состоянии.

Преимущества электронных вагонных весов

Преимущества взвешивания на железнодорожных весах:

  • Высокая производительность: вагона можно взвесить всего за 3 сек.
  • Высокая точность взвешивания в сравнении с механическими моделями.
  • Автоматическая фиксация результатов веса при помощи печатающих аппаратов.
  • Мощные тензодатчики способны выдерживать нагрузку до 500 тонн.
  • Устанавливать и содержать такие весы дешевле, чем механические аналоги. Монтаж не требует масштабных работ и применения сложного оборудования. Нет необходимости в укладке специального проходного пути.

Электронные весы легко заменимы: замену можно монтировать в существующий колодец, используя имеющуюся весовую платформу.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner